31 lipca 2013

Wiadomości Świętokrzyskie z dn.29.07.13

Monika Ozdoba nagrała debiutancką płytę. Zawierający dziewięć utworów krążek powstał w ramach współpracy ostrowczanki z kompozytorem i producentem z Las Vegas - Dave'em Williams'em.

Moniki przygoda z muzyką rozpoczęła się już w przedszkolu. Zafascynowana grą nauczycielki na pianinie zaczęła uczęszczać na prywatne lekcje. Później kontynuowała naukę w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Ostrowcu i coraz częściej śpiewała. Wkrótce wokalny talent dziewczyny dostrzegło jury ogólnopolskiego konkursu "Wygraj Sukces", przyznając jej wyróżnienie, kilka lat później Monika znalazła się w Złotej Dziesiątce na festiwalu Katarzyny Gaertner. Zachęcona tymi sukcesami postanowiła tworzyć własną muzykę. Pierwszy kawałek "Fly Away" napisała w wieku 15 lat i wraz z nakręconym do niego teledyskiem "wrzuciła" na Youtube'a. Amatorski klip szybko zrobił furorę w sieci, a twórczością ostrowczanki zainteresował się m.in. Wiliam Wagener - dyrektor generalny fundacji poświęconej obronie dobrego imienia Michael'a Jackson'a i właściciel programu telewizyjnego w Kalifornii LIVE TV SHOW.
- Poproszono mnie o zgodę na emisję piosenki w jednym z odcinków tego programu, na co oczywiście z niekrytą radością przystałam - wspomina Monika, przyznając, że dzięki temu "Fly Away" usłyszeli mieszkańcy Santa Maria, Lompoc, Solvang i przy okazji... kompozytor z Las Vegas - Dave Williams, który od razu zaproponował jej współpracę. - Dave chciał, żebym realizowała jego kompozycje. To było dla mnie wielkie zaskoczenie i jeszcze większy zaszczyt. Poszłam więc za ciosem. Dave przysyłał mi podkłady, ja nagrywałam w domu wokal i kręciłam klipy z siostrą telefonem komórkowym, a całość edytowana była w profesjonalnej amerykańskiej wytwórni.
Powstałe w ten sposób popowe kawałki, oprócz promocji w Internecie, emitowała polska telewizja muzyczna w Ameryca Płn. – TV Polmusic, brytyjskie radio SparkFM pojawiły się także w greckim programie Phil Naessens Show. - Wszystko działo się w zawrotnym tempie. Z dnia na dzień zaczęli interesować się mną zagraniczni dziennikarze, zaczęłam udzielać wywiadów przez Internet, pojawili się fani z różnych stron świata, przychylne komentarze na portalach społecznościowych. Czułam, że moje marzenia się spełniają – zdradza Monika.
W końcu spełniło się to największe. Po półtorarocznej współpracy z Dave’em Wiliams’em ukazał się debiutancki krążek ostrowczanki. Płyta, zatytułowana jej imieniem i nazwiskiem, zawiera dziewięć utworów, w tym jedną kompozycję autorską siedemnastolatki –„Goodbye”.
- W sumie to ciągle w to wszystko nie dowierzam – przyznaje Monika, trzymając w ręku CD ze swoim wizerunkiem. – Jestem przeszczęśliwa, że udało mi się osiągnąć to, co kiedyś sobie wymarzyłam, że miałam okazję spotkać wspaniałych ludzi, którzy okazali mi mnóstwo serdeczności i wiele mnie nauczyli. Ze współpracy z ostrowczanką zadowolony jest również jej mentor zza oceanu. Jak przyznał w wywiadzie udzielonym nam przez Internet, Monika ma w sobie to „coś”, co wróży jej dużą karierę.
- Jest interesująca, ma ciepły i unikalny głos, w dodatku muzyka, którą wybrała odróżnia ją od innych wykonawców. Monika jest wyjątkowa, a bycie innym jest dobre – pisze Dave Williams. – Każda piosenka, którą z nią zrobiłem, utwierdza mnie tylko w przekonaniu, jak wielka jest muzyka. Piosenki są takie, jak Monika je przekazuje, ona naprawdę daje im życie – to dla mnie magiczne. Teraz zarówno Dave, jak i Monika koncentrują się na promocji płyty, która z racji na miejsce jej wydania na szerszą skalę odbywać się będzie w Stanach. Obydwoje nie wykluczają jednak dalszej współpracy przy kolejnych albumach.
- Jako cel określiliśmy sobie nagranie kilku piosenek, żeby zrobić coś zupełnie innego. Monika wykorzystała szansę i nawet nie jestem w stanie powiedzieć ile to dla mnie znaczy. Każdy słynny artysta czy utwór były kiedyś nieznane, tak jak my. Czasem po prostu trzeba być w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie, z właściwą piosenką i wykonawcą. Szczęście jest zawsze potrzebne , ale talent jest głównym składnikiem sukcesu. Monika go ma, więc mam nadzieję, że usłyszy o nas szersza publiczność i więcej osób dowie się o tym co robimy. Małą namiastkę tego już doświadczyliśmy. Nie jest pewne, czy sława przyjdzie, niemniej swój cel osiągnęliśmy. – twierdzi Dave.
- Na pewno nadal będziemy współpracować, niekoniecznie od razu nad kolejną płytą. Nie ukrywam, że chciałabym w końcu osobiście spotkać się z Dave’em i nagrać coś w profesjo lanym studio, ale to plany na dalszą przyszłość – dodaje Monika, podkreślając, że teraz priorytetem jest szkoła. – Od września będę w klasie maturalnej. Muszę więc skoncentrować się na dobrym przygotowaniu do egzaminu, by potem dostać się na wymarzoną filologię angielską.
I tu trzeba przyznać, że mimo niecodziennego sukcesu Monika pozostała skromną, uśmiechniętą siedemnastolatką, twardo stąpającą po ziemi. Wszystkich zainteresowanych twórczością i pozamuzycznymi pasjami ostrowczanki odsyłamy do lektury jej bloga http://monikaozdoba.blogspot.com/.

Klaudia Fałdrowicz

74 komentarze:

  1. Jeeej, gratuluję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Good luck Monika, I'll always believe in you. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. gratulacje! no to teraz się zacznie wywiady, autografy ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję :) Powodzenia życzę :)
    Z takim talentem dasz radę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow gratulacje! Tez bym chciała byc w gazecie ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratujaaacje :)
    To musi być niesamowite - czytanie o sobie w gazecie :3

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluję! :)
    super :)
    i ciesze sie, ze znalazłam Twojego bloga bo fajnie tu...

    mam nadzieje ze i Ty do mnie zajrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje sukcesu :)

    http://doingrealstuffsucks2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Gratuluję:)

    Zapraszam na KONKURS.

    OdpowiedzUsuń
  10. No to serdecznie gratuluję i życzę kariery :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje:) Życzę duużej kariery!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. wielkie gratulacje i dalszych sukcesow ci zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. AWWWWW ♥
    Moje Słońce kochane rozwija skrzydła!
    Kocham Cię i Twoją twórczość....
    Wkładasz tyle serca i zaangażowania...
    Jestem z Tobą całym swoim sercem i trzymam kciuki ♥
    Ubóstwiam Cię ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. ale sukces! pozazdrościć <3 Zapraszam na nowy post, z pierwszego dnia mojego pobytu na Chorwacji ( sporo zdjęć ), także zachęcam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratulacje :) Oby Twoja kariera się dobrze rozwinęła :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oby tak dalej! ;)

    carolina--victoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Graaaaaaaaaaaaaaaatuluje i zycze duzo duzo szczescia i motywacji :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluje ! ;). Obserwuje i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. No kochana moje gratulacje!!! Zyczę wielu sukcesów i kariery :)

    OdpowiedzUsuń
  20. gratuluje i zycze kolejnych sukcesów. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. GRATULUJĘ i życzę wszystkiego DOBREGO :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przyznam się, że nigdy o Tobie nie słyszałam, co jest dziwne ._.
    Włączam YT i odsłuchuję Twoje piosenki kochana <3.
    Gratuluję Ci z całego serca i życzę Ci jeszcze większych sukcesów <3.

    http://because-its-my-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, gratulacje kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  24. O jaaa, gratulacje:) ,musze posłuchać te utwory:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana najszczersze gratulacje!!!! :-*

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratulacje <3
    bardzo fajny blog :)
    zapraszam do mnie :**

    OdpowiedzUsuń
  27. Gratuluję również:) Masz wyjątkowo piękny głos, serio - zwłaszcza na tle dzisiejszej masówki na jedno kopyto :) Dziękuję za odwiedziny i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  28. muszę zobaczyć twoje kawałki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zaraz obczaję Twoje kawałki *,*
    Gratuluję ;*
    http://malinowypotfor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. GRATULUJĘ! <3 ZAPRASZAM DO MNIE :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Najszczersze gratulacje i coraz większych osiągnięć! Już włączam Twoja muzykę i zabieram się za sprzątanie :-)

    Pozdrawiam,
    Jola

    OdpowiedzUsuń
  32. Gratulacje! Pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluje kochana i trzymam kciuki:)!;*

    OdpowiedzUsuń
  34. Wow, gratuluję, widać, że warto spełniać swoje marzenia ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! ♥