24 kwietnia 2015

matura i co dalej?

PL: Cześć! Wczoraj mieliśmy świetną imprezę w szkole! Na scenie pojawił się zespół Guns and Roses Jam i nawet udało mi się zdobyć od nich kostkę do gitary! :) Poznałam wielu nowych ludzi i spędziłam świetny czas. W Polsce zbliża się czas matur i pytanie co robić dalej? Niektórzy z Was pewnie doskonale wiedzą czego chcą, ale wiele osób jest jeszcze niezdecydowanych. Właśnie dla tych niezdecydowanych polecam... dłuższe wakacje. :) Tak, dobrze czytacie: długie wakacje, w końcu coś Wam się należy po latach systematycznego poddawania się edukacji szkolnej i maturalnym stresie. Jeśli lubicie nowe wyzwania, poznawać świat, ludzi no i oczywiście jeśli macie ochotę studiować dalej to Dania czeka na Was od lutego 2016 roku. Rok temu byłam jedną z maturzystek, która miała najdłuższe wakacje, a dzisiaj zdaję kolejne egzaminy na studiach w Danii. To zupełnie inny świat, mimo że tak blisko nas. Studia w Danii zaczynają się w sierpniu lub w lutym. Wybrałam dla siebie tą spokojniejsza opcję, zaczęłam studia zimą i polecam to wszystkim innym. Wiadomo, z zasady nic w życiu nie jest łatwe. Jeśli chcecie tutaj być podstawa to: angielski, bez niego zwyczajnie się nie da, a potem świadectwo maturalne, egzaminy wstępne i rozmowa kwalifikacyjna. W duńskim systemie przyjmowania na studia oceniany jest człowiek i jego osobowość, dobre oceny nie dają 100% pewności przyjęcia, zawsze jest to niewiadoma. Jest jeszcze "drobny" szczegół - pieniądze. Studia w Danii to wyzwanie pod kątem finansowym. Szkoda zaczynać tutaj naukę, jeśli nie macie środków chociaż na pierwszy rok pobytu. Trzeba być w życiu optymistą, wierzyć w siebie, ale chodzi też o tzw. realny optymizm. Zakładanie, że zaraz po przyjeździe znajdziecie pracę i sami się utrzymacie jest zagrożone niepowodzeniem i zjazdem do kraju (mimo, że jestem tu krótko, znam już dwa takie przypadki). Do aklimatyzacji tutaj i studiowania potrzebny jest komfort finansowy, szczególnie na początku. Pozdrawiam wszystkich zdających egzaminy i trzymam za Was kciuki!

ENG: Hello! Yesterday I had a great party at school! We were dancing and Guns and Roses Jam was playing on the scene. I also got a guitar pick from them. I met many new people and I had an amazing time. In Poland there is a time for "matura" exam soon. The question is: what do you want to do in a future? Some of you probably know what to do and for those who do not, I reccomend a longer holidays. After years of studying and many stressful situations you deserve a time of rest. If you like new challenges, exporing the world and meeting new people and of course if you want to continue your studies, Denmark is waiting for you! One year ago I was the only one who had a longer holidays, and now I am taking new and new exams in Denmark. It is a totally different world, even if it is so close to Poland. The studies there start on February and August. I chose for myself the first option, I started my studies on Fabruary and I reccomend it to everyone! As you may know, nothing is easy until you achieve it. If you want to study in Denmark you know English, pass the exams and interviews. In Danish education system, people focus on your perssonality and which kind of person are you. Even if you have high grates, it does not give you 100% sure that you will be accepted. There is another important thing: money. Studying in Denmark is also a challenge in a financial aspect. Do not start your studying here without having a money for finishing the first semester. Thinking that you will find a job after one or two moths is not a good idea. I met two people who came back to Poland just because they were too confident in this way. Good luck with your exams!

53 komentarze:

  1. ur beautiful!!! amazin pics!!!! happy friday)))

    OdpowiedzUsuń
  2. O studiach i maturze jeszcze nie myślę :p ślicznie wyglądasz
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę Ci powodzenia w Danii :) Świetnie sobie radzisz :) Dobrze, że nie opuszcza Cię pozytywne nastawienie!

    OdpowiedzUsuń
  4. You look so lovely and it can take a while to really find something you want to do! but it definitely does come! Good luck! xx :) xxx

    Anisha ♥ All You Need Is Red Lipstick

    OdpowiedzUsuń
  5. pewnie nie dałabym sobie rady w Danii, ale na pewno jest tam naprawdę super ;)
    ślicznie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba wszędzie są teraz potrzebne pieniądze, jesli mamy zamiar studiowac poza miejscem zamieszkania...

    OdpowiedzUsuń
  7. No to powodzenia!!!
    Ja maturę mam dawno za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne zdjęcia
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Looking Gorgeous!

    astylishlovestory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Och! Jakaś Ty śliczna...! :D Oczyyyska <3

    OdpowiedzUsuń
  11. ja teraz pisze matme xD 3maj kciuki!
    Pozdrawiam,
    Caroline z http://imacharlatan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka śliczniutka MOJA Monia, hihi ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w tym roku zdaję maturę i planuję wyprowadzić się zaraz po egzaminach do Wielkiej Brytanii.W sumie już nie planuję,bo zakupiłam bilet,więc po prostu lecę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. So beautiful look!
    Have a nice day!
    Angela Donava
    http://www.lookbooks.fr/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku, ale masz przepiękne oczy ♥ Przepiękna :) Robisz coś z rzęsami? ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi dear
    You look so beautiful
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  17. You look amazing, great photos! What do you think of following each other, maybe inspire each other? Please let me know! :) Have a great week, kisses!

    OdpowiedzUsuń
  18. Useful article , I am going to spend more time learning about this subject.


    Also visit my website - seo greenville

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć piękna! Serdecznie Ci gratuluję studiowania w Danii. Można mieć pieniądze, ale bez odwagi i samozaparcia mało się zdziała... Szacun :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, ale jesteś śliczna :)
    Zostaję na dłużej Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Maturę zdawałam 5 lat temu już, stare dzieje, teraz obrona magistra mnie czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy post! Ale jesteś śliczna! :)
    http://meandmy-woorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję studiów w Danii, ja po maturze wybrałam jednak studia w Polsce i tak sobie studiuje już od jakiegoś czasu. Myślałam o studiach za granicą ale wyszło jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  24. oo ej powiem ci że obejrzalam chyba polowe zdjec na twoim blogu haha i powiem ci ze wszystkie sa cudne:)..
    + zapraszam do siebie, każdy napisany komentarz mnie motywuje! :) ---- > Zapraszam❀

    OdpowiedzUsuń
  25. Jesteś bardzo śliczna! :) A ja mam nadzieję, że jutrzejsze matury nie będą aż tak stresujące i trudne. :)
    http://o-c-z-k-o.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Studia za granicą są bardzo kosztowne :) nie da się ukryć.

    OdpowiedzUsuń
  27. ja nigdy nie marzyłam o studiach zagranicą.. wizja bycia poza krajem nie jest dla mnie i mam nadzieję, że uda mi się z niego nie wyjeżdżać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawa opcja :) Ja na studia planuję iść do Niemiec - ale to dopiero za trzy długie lata :) Śliczna jesteś! :)

    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja już maturę mam dawno za sobą.
    Ślicznie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  30. It's appropriate time to ake some plans for the future and it is ttime to be happy.
    I've read this publish and if I could I desire to counsel you
    few interesting issues or suggestions. Maybe you could write next articles
    regarding tbis article. I wish tto learn more issus about it!


    my web blog m88

    OdpowiedzUsuń
  31. I like the helpful info you provide in your articles.
    I will bookmark your blog and check again here frequently.
    I am quite certain I'll learn many new stuff right here!

    Good luck for the next!

    Feel free to visit my web-site; weight loss programs

    OdpowiedzUsuń
  32. Actually when someone doesn't know then its up to oyher usxers that they
    will assist, so here it occurs.

    Also visit my web site - m88

    OdpowiedzUsuń
  33. Po maturze to najpierw poprawka z matmy a potem długie wakacje :(

    ślicznaś :*

    OdpowiedzUsuń
  34. śliczna jesteś ;)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. You are very pretty.
    Kisses :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Yes! Finally someone writes about books.

    Here is my web blog - PandoraKHannifan

    OdpowiedzUsuń
  37. Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate
    a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog
    platform as yours and I'm having problems finding one? Thanks a lot!


    Feel free to visit my homepage: BertramHSotello

    OdpowiedzUsuń
  38. I have read so many articles about the blogger lovers except this piece of writing is truly a nice paragraph, keep it up.


    Look at my web page DickBLowd

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! ♥