6 czerwca 2015

working as a waitress

PL: Dorosłość kojarzy mi się z dojrzałością i samodzielnością, szczególnie w sferze finansowej. Wybierając Danię, miałam nadzieję na inny, bardziej "praktyczny" tok studiów i wierzyłam też, że uda mi się znaleźć pracę. Dla chcącego nic trudnego! Plan jak na razie realizuje się w 100 procentach, jednak, wbrew pozorom, nic nie dzieje się samo. Fakt, mam w życiu dużo szczęścia, jednak mocno mu pomagam. Momentami bywa trudno, jak każdy miewam złe dni i zazwyczaj siedzę wtedy z miską popcornu i ulubionym filmem na ekranie komputera. Ważne dla mnie jest wsparcie rodziny  i przyjaciół: mogę zawsze na nich liczyć i wyładować zbędne emocje. ;) Szukanie pracy w Danii to niełatwe zadanie i nie można myśleć, że szybko ją znajdziecie. Cóż, studentów jest zdecydowanie więcej, niż miejsc do kelnerowania. :) Gdy już podpiszecie kontrakt, to okaże się, że kelnerowanie to wcale nie taka prosta praca. Łatwiej było dla mnie zdać egzaminy po angielsku z zakresu ekonomii, marketingu czy międzynarodowego handlu przedstawiając cykl życia produktu, jego strategie i segmentując rynek, niż wziąć na jedną rękę 3 duże talerze z daniami (o większej ilości nawet nie wspomnę, a tacy osobnicy też są). Myślałam, że zrobienie serduszka z mleka na kawie będzie prostsze. Nic bardziej mylnego… Nie będę opisywać Wam tutaj co mi wychodziło "zamiast" serduszka, w każdym razie było dużo śmiechu. :) W kawiarni zawsze jest tłum gości i praca na wysokich obrotach (kawiarnia jest dwupiętrowa, więc kilkanaście razy w ciągu godziny muszę pokonać dłuuugie schody).  Po 12 godzinach pracy czuję i szczęśliwa, i padnięta jednocześnie. A Wy macie jakieś doświadczenia w wykonywaniu zawodu kelnerki/kelnera? Chętnie poczytam! Trzymajcie się ciepło!

ENG: Adulthood for me is a maturity and independence, especially when it comes to financial aspect. Choosing Denmark as mu future place to stay, I knew that I would get a different, more "practical" studies, but I also believed that I could get a job here. If you really believe in yourself and your goals, you can achieve everything you want and have fun of doing that! My plan is realizing in 100 prercent, but, nothing comes itself. I have a lof of luck in my life, but I am also helping it a lot. Sometimes I have bad days, like everyone, and then I like to sit in front of my computer, watch a movie and eat popcorn. My family and friends always help me and this is what matters the most! Looking for a job in Denmark is not so easy, and we cannot think that we can get it so fast. There are many students who want have a job as well, and that is why you have to do your best to achieve your goal. It was easier for me to pass exams in English and write about international trade, marketing, product life cycle or market segmentation that take three plates at the same time (not to mention more). I thought that making a heart on a coffee would be easier... but no! :) I will not tell you what have I done, instead of a heart, but I can only tell that we had a lot of fun, haha. In Cafe Vivaldi there are always many people and there is a lot of work to do (we serve food not only downstairs, but also upstairs, so I have to walk a lot). After 12 hours of doing my best, I feel so happy but also tired. Have any of you been a waiter/waitress? I cannot wait to see your comments. Have a wonderful day!


49 komentarzy:

  1. Świetny kolor szminki
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam Cię! Ja zawsze byłam pod wrażeniem, jak kelnerzy dają radę nosić tyle rzeczy na raz, dlatego jak tylko mogę zawsze zostawiam jakiś napiwek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też pracuję w gastronomi :)

    ____________________________
    fashion, fashion, fashion - blog
    www.justynapolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet sobie nie wyobrażam, jak może Cię wymęczyć tyle godzin na nogach :o Ale dobrze, że coś znalazłaś :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesting :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    OdpowiedzUsuń
  6. kelnerką jeszcze nigdy nie byłam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja byłam kiedyś kelnerką w chińczyku i to była masakra bo nie potrafiłam rozpoznać kaczki i wołowiny w panierce dla mnie wyglądało tak samo :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie mam żadnych doświadczeń, jeżeli chodzi o kelnerowanie, ale przypuszczam jaka to musi być ciężka praca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wlasnie szukam sobie pracy. Myslalam zeby wlasnie byc kelnerka wiec moze niedlugo mi sie uda :)

    Helloitsjoann.blogspot.com

    -JoAnn

    OdpowiedzUsuń
  10. Great text *-*
    Lovely photos <3
    http://diariodelolivlet.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hope you make it through the slump, but also enjoy work! It's does sound like a fun job, and remember that you learn a lot everywhere! xx


    TOPCOAT - FASHION BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak coś Cię fascynuje to rób to!

    agattax3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, musi Ci cholernie zależeć na tych studiach! Praca kelnerki nie jest łatwa! Tym bardziej w takiej wielkiej kawiarni :o
    No ale są też plusy :) Na pewno kondycja nieźle Ci się wyrobiła :))

    Dziękuję za komplementy <3

    OdpowiedzUsuń
  14. ja pierwszy zawod mam wlasnie kelenrka ;p ale po 1 dniu w Polsce uciekłąm , to nie dla mnie :) usługiwanie ludziom itp a taca to masakra. Dlatego też skończyłąm kosmetykę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne te dwa zdjęcia, i trzymam kciuki za tą pracę :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello dear! Thanks for the comment on my blog :) I follow you now GFC. Follow back if you want <3 I love your style :)

    Love, Jenna.
    http://jeannays.blogspot.fi/

    OdpowiedzUsuń
  17. Enjoy your work, sweetie! You look so pretty! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie pracowałam jako kelnerka , ale dzięki Tobie uświadomiłam sobie,że to na prawdę sztuka robić tak piękne kawy itd :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale jak silcznie wygladasz na tym zdjeciu po prawej :333

    ja w sumie nigdy nie pracowalam jako kelnerka a chcialam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Hello, congratulations on the blog!
    If you can visit this blog:
    http://www.morgannascimento.blogspot.com.br/
    Thank you for your attention

    OdpowiedzUsuń
  21. you look so gorgeous in that selfie!

    Have a great week!
    Animated Confessions

    OdpowiedzUsuń
  22. Hi! I could have sworn I've visited this web site before but after looking at many of the articles I realized it's new to me.

    Regardless, I'm certainly pleased I stumbled upon it and I'll
    be book-marking it and checking back often!

    Also visit my webpage ... homepage []

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję Ci i życzę samych uprzejmych klientów :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pamiętam, 10 lat temu pracowałam jako kelnerka 1 wieczór :P ale to ciężka praca.

    OdpowiedzUsuń
  25. JAKA PIEKNA!!!
    ➳ pozdrawiam
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak zgadzam się praca kelnerki jest ciężka :-) ja czasem łapię się dorywczej pracy na wesela :-) i wiem że nie jest łatwo :-) szczególnie, gdy masz do obsługi 200 ludzi :-) trzymam za Ciebie kciuki, powodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie byłam kelnerką, więc raczej nie pomogę. Wiem tylko, że każda praca, mimo, że jest ciężka daje dużo satysfakcji! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Have a great start of the week dear!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    OdpowiedzUsuń
  29. I recently started working as well. It can be tiring but it is definitely
    all worth it! :) Would you like to follow each other on GFC, Google+
    & Bloglovin? Lemme know & lets keep in touch!



    S.
    http://subhamrai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Na swoich hotelarskich praktykach pracowałam jako kelnerka i pomagałam na kuchni. To niestety ciężka praca :p

    OdpowiedzUsuń
  31. Żadna praca chyba nie jest łatwa :) Ale jeśli zarobi się już te swoje pieniądze to radość i duma jest ważniejsza niż te męczące chwile. Przynajmniej ja tak mam :)
    Powodzenia dalej!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wow, sounds great. ^^
    New outfit is online...

    OdpowiedzUsuń
  33. I don't have such a work experience, but I think you're doing great! Good luck on new place!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wow...you look sooooo beautiful in the selfie. Your job sounds hard but also lots of fun! I'm also working and studying at the same time ;)
    Thank you so much for stopping by! I'm so sorry it's taken me so long to get back to you, but the exams season is starting and I've been insanely busy :P
    Have a fabulous week ahead<3

    x♥x♥

    "Health & Beauty"



    OdpowiedzUsuń
  35. Życzę powodzenia - na pewno Ci się teraz przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Beautiful eyes!
    ritaaflyatunova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Zazdroszczę z powodu pracy, ponieważ sama szukam, wysyłam CV i nic z tego jak na razie nie ma :( Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  38. Thanks a bunch for stopping by my blog!! Sure I would love to follow each other!! I'm following you now on gfc and facebook! Sorry for the delay! xx Hope you will follow me back on both!!

    Keep in touch
    http://www.myfashionfootprints.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. It's appropriate time to make some plans for the longer term and
    it is time to be happy. I've read this post and if I could I want
    to counsel you some attention-grabbing things or suggestions.

    Perhaps you could write next articles relating to this article.
    I desire to read more things about it!

    Look into my blog: make money 2015

    OdpowiedzUsuń
  40. myślałam,że tylko w pl jest trudno z pracą;p wiadomo,że kiepskie dni będą i to nie raz. najważniejsze,że masz wsparcie ;)
    powodzenia;-*
    SandiciousSandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to wszedzie jest kiepsko z praca

      Usuń
  41. I am following your blog. Hope you will follow back. xxx Keep in touch
    http://retro-electric.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. cudowne oczy *.*

    OdpowiedzUsuń
  43. Życzę Ci powodzenia i jak najlepszych dni! :*

    OdpowiedzUsuń
  44. Dwupiętrowej kawiarni to w sumie jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! ♥