3 stycznia 2017

10 zasad pracy w Disney'u

Dzień dobry! Bardzo cieszę się, że spodobał się Wam poprzedni post o wymaganiach, które musimy spełnić, aby podjąć pracę w Walt Disney World. Dzisiaj pozostajemy w bajecznym klimacie i poznacie go nietypowo, bo od strony... pracownika. Może wydawać się, że to wymarzona praca mieć u boku swoich bohaterów z dzieciństwa takich jak Myszka Miki, Kaczor Donald czy Pluto, jednak pracownicy codziennie muszą pamiętać o bardzo ważnych zasadach, począwszy od oczywistych do tych wymagających większej ostrożności. Zaczynamy.
1. Guests, cast members
Każda osoba odwiedzająca Walt Disney World nazywana jest "guest", a nie "customer". Są oni bowiem gośćmi, a nie klientami. Podobnie jest z pracownikami: nazywamy się "cast memebers", a nie "employees".
2. "Mam pytanie..."
Pracownicy są zobowiązani do odpowiedzi na każde pytanie gościa i nie mogą odpowiedzieć "nie wiem". Są na to odpowiednie szkolenia, jednak ja sama miałam kilka sytuacji w których na przykład nie mogłam znaleźć odpowiednich zabawek na stanie. Ogromna pluszowa maskotka Myszka Miki była sprzedawana w okamgnieniu. Wtedy wyciągamy magicznego tableta z mnóstwem aplikacji, które pokazują nam zaopatrzenie w innych parkach. Możemy także zapytać o pomoc kolegę pracującego z nami bądź managera. Wszystko dla gości! :)
3. Money, money, money...
Pieniędzy bądź drogocennych rzeczy zgubionych przez gości takich jak portfel nigdy nie możemy przenosić sami. Zawsze manager wyznacza nam drugą osobę do obstawy. Zabawną sytuacją było, gdy zamykaliśmy kasy, która znajdowała się dosłownie 5 metrów od biura managerów i musiałam zaczekać na innych, aby powędrowali ze mną i magiczną gotówką. :)
4. Wskazywanie kierunków
Podczas mojej pracy w parku Hollywood Studios nieskończenie wiele osób pytało mnie o kierunki. Park jest ogromny i sama na początku się w nim nie mogłam połapać. Jeśli chodzi o wyznaczanie drogi, obowiązuje zasada "Disney point", która do tej pory się mnie trzyma i znajomi się ze mnie śmieją. :) Kierunki pokazuje się całą dłonią, bądź dwoma palcami - nigdy palcem wskazującym. Po pierwsze, w niektórych kulturach jest to uznawane za niegrzeczne, a po drugie jest to bardziej widoczne dla dzieci.
5. Śmieci
Gdy pracujemy w magicznym miejscu i zobaczymy śmieć na podłodze jesteśmy zobowiązani do jego podniesienia. Jest na to specjalna nazwa "scooping". Nie możemy zatrzymać się, kucnąć i wyrzucić - należy podnieść śmieci z wdziękiem i gracją.
6. Role
Kopciuszek musi mieć urodę Kopciuszka, a Myszka Miki musi mieć swój wzrost. Każda osoba musi przejść kilka długich i wymagających audycji, gdzie sprawdzana jest pod kątem postaci/budowy/charakteru/umiejętności aktorskich. Następnie odbywają szkolenia pod kątem dawania autografów - wszystkie muszą być identyczne. Obowiązuje także całkowity zakaz dodawania zdjęć backstage w internecie.
7. Zachowanie podczas pracy
Nawiązywanie kontaktu z gośćmi, zakaz używania telefonów komórkowych (możemy wyjąć je tylko podczas przerwy), podczas przemieszczania się przez park należy schować swój lunch tak, aby nie był widoczny dla gości tak samo jak napoje.
8. Kostiumy
Pracownicy noszą specjalne kostiumy pasujące do ich roli, które wypożycza się w specjalnym budynku. Ja nosiłam kilka różnych kostiumów, zależnie od tego w którym miejscu w parku miałam zmianę.
9. Imię
Walt Disney lubił gdy nazywali go "Walt", dlatego my na plakietkach mieliśmy wygrawerowane imię, kraj z którego pochodzimy oraz język.
10. Kody
Ogień, zgubione dziecko, omdlenia - na wszystko istniały specjalne kody, którymi pracownicy porozumiewali się nawzajem tak, aby goście nie zwracali nawet na to uwagi i przez to nie siali niepotrzebnej paniki. :)


49 komentarzy:

  1. Tak sobie myślę jak tu taka maskotka np myszki miki może z gracją podnieść śmietka ;D To to nielada wyzwanie ! :D Buziak

    OdpowiedzUsuń
  2. Sounds like you had a great 2016.

    Happy New Year!

    http://www.amysfashionblog.com/blog-home/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis i pozytywne zdjęcia !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie sądziłam, że w Disneyu mają takie zasady. Fajnie czytało mi się ten post. Czekam na więcej ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post, fajnie by było się tak kiedyś wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialnie podeszłaś do tego tematu :) Bardzo podoba mi się forma tej notki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis
    cudowne zdjecia <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zainteresowałaś nas tym postem :) Genialny pomysł i bardzo ciekawa praca :)
    Z przyjemnością obserwujemy :)
    Zapraszamy tez do nas :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już te zasady nie są takie sekretne :) Zdziwiłaś mnie tym, że trzeba podnosić śmieci z gracją :) Nic nie jest tam przypadkowe :) Super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post i zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy wpis! Super zdjęcia!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogladałam twoje wcześniejsze wpisy kurcze ale Ty masz niezwykłą urodę :O WOW!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/bielizna-od-banggoodcom-taknie.html

    OdpowiedzUsuń
  13. oo bardzo ciekawe i nietypowe zasady :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten park to zupełnie inny światek :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pewno praca w takim miejscu to cudowne przeżycie! :) A te niektóre zasady jak np. podnoszenie śmieci z gracją bardzo zaskakujące i śmieszne. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy wpis. Wspaniale, że miałaś okazję tam pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oh my gosh, that is amazing! Your Disney pictures made me smile so much :)
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. WOW ale zazdroszczę!!!
    Mimo iż mam 30+ to moim marzeniem jest odwiedzić ten park!!!

    Zaciekawił mnie 5 punkt i podnoszenie z gracją śmieci :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie rozumiem zakazu dodawania zdjęć w internecie postaci z którą się znamy podczas pracy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze z dużym zainteresowaniem czytam Twoje posty :D Podnoszenie śmieci z gracją i wdziękiem wydaje się troszkę zabawne :D Czekam na kolejne posty :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie jest dowiedzieć się takich ciekawostek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. jej ciekawe jaką ja bym miała rolę :) pewnie bym mogła być tylko elfem :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaką świetną pracę miałaś :) tzn. z pewnością jest wiele trudności, ale bardzo ciekawa i jest się czym chwalić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana ale mnie zaciekawiłaś. Zazdroszczę takiej znajomości języka.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe fakty i ciekawe jakie bym mogła mieć role haha :D prześliczne zdjęcia, widać że jesteś tam szczęśliwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Twoje życie jest bardzo interesujące - będziesz miała na prawdę cudowne wspomnienia z tych wszystkich swoich przygód :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przeczytałam z ciekawością ten i poprzedni post :)
    Obserwuję kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zazdroszczę, że miałaś okazję tam pracować. :))
    Obserwuję ;*

    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. O kurcze, ale jesteś odważną osobą, że pracujesz w takim miejscu! chyba bym się bała, że po 1 się nie dogadam, a po 2, że nie ogarnę tego wielkiego świata :)

    OdpowiedzUsuń
  30. nie byłam tam jeszcze ale to takie jedno z moich marzeń może ciebie spotkam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię poznawać różne "zawody" od kuchni, więc fajnie, że uchyliłaś rąbka tajemnicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ciekawe fakty :) Chciałabym kiedyś zwiedzić Disneyworld :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow! :D A to ciekawostki :-) Super! Jesteś przesliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  34. chętnie bym się tam wybrała, nigdy nie byłam w Disneylandzie :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! ♥