16 maja 2017

Chińskie zwyczaje i fakty część II

Cześć moi Drodzy! Bardzo się cieszę, że poprzednia notka się Wam spodobała i zostawiliście tyle pozytywnych komentarzy. Dzisiaj wracam z drugą częścią ciekawostek o Chinach, o które jeszcze przed chwilką wypytałam moją znajomą. 😁
  • Chiny nie są krajem religijnym: większość osób jest tam ateistami.
  • Tradycyjnie Chińczycy podają najpierw nazwisko, a potem imię. Wyobraźcie sobie nasze europejskie zdziwienie, gdy dowiedzieliśmy się o tym po raz pierwszy. 😄
  • W Chinach można mieć tylko jedno dziecko, za drugie płaci się ogromne sumy pieniędzy. Co ciekawe, jeśli dziewczyna i chłopak są oboje są jedynakami w przyszłości będą mogli mieć dwoje dzieci i rząd chiński wydał na to specjalne pozwolenie.
  • Facebook jest tam zabroniony. Niestety, ciężka jest przez to komunikacja, a specjalne programy pozwalające na użycie social media w tym kraju są bardzo skomplikowane. Większość Chińczyków w Danii których znam używa z tego powodu swoich własnych komunikatorów do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Nazywają go tzw. "chińskim facebookiem".
  • Kolorem żałoby jest biały, a szczęścia czerwony (panny młode podczas ślubu mają suknie właśnie w tym kolorze). 
  • Aby wyrazić szacunek do drugiej osoby, Chińczycy podają rzeczy dwoma rękami (dokumenty, prezenty, karta kredytowa w sklepie)
  •  Najważniejszym świętem jest Chiński Nowy Rok lub Nowy Rok Księżycowy: istnieje powiedzenie, że każdy człowiek staje się wtedy o rok starszy, a więc ten dzień jest dla każdego „urodzinami”.
  • Chleb ma o wiele słodszy smak
  • Policji w walce z przestępczością pomagają... gęsi! Jak mówią szefowie policji z prowincji Xinjiang, zwierzęta te są odważne, czujne i mają świetny słuch. Są również bardziej wiarygodne niż psy w walce z bezprawiem jak i "trudniejsze" dla przestępców do zneutralizowania.
Miłego wieczoru!


58 komentarzy:

  1. widząc post zastanawiałam się czy będzie coś czym mnie zaskoczysz. No i proszę. Ostatni punkt znów okazał się tym, który pozwolił na dowiedzenie się czegoś więcej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne te ciekawostki :) Trochę dziwne jest to z facebookiem i z imię i nazwiskiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o "urodzinach" w Nowy Rok - każdy zapytany o swój wiek podaje tam dwie liczby, jedną liczona normalnie, a drugą właśnie z Nowym Rokiem. :P A co do jednego dziecka - również słyszałam, że w większych miastach dozwolone jest posiadanie dwójki. Ale niczego nie jestem pewna, bo jak można się domyślić - w Chinach nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oo te fakty naprawdę bardzo mnie zainteresowały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ciekawostki :) rozbawiło mnie ten fakt z policja i gęsiami :)
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Kochana za kolejną dawkę ciekawostek, z tymi gęsiami to jakieś jaja hihih. Co do dzieci to właśnie oglądałam kiedyś na ten temat dokument , że to z powodu przeludnienia :( Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie ciekawostki, chociaż do Chin mnie specjalnie nie ciągnie. O niektórych rzeczach wiedziałam, ale nie o wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie poczytać takie ciekawostki :)
    Z chęcią zaobserwuję :)
    Pozdrawiam :)
    http://photolovepodrugiejstronie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. gęsi na etacie w policji? zabawne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post! :) bardzo dobrze napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe, nie mialam o wiekszosci zielonego pojecia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ...aż chce się czytać :D ciesze się, że poznałam Twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo spodobało mi się tutaj u Ciebie, bo widzę, że będę mogła dowiedzieć się tutaj wielu interesujących rzeczy :) Zostaję na dłużej.
    Chyba każdego rozbawił ostatni fakt. Mnie w szczególności, gdy wyobraziłam sobie takie gęsi podczas akcji :D
    Piękne, wiosenne zdjęcia kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chciałabym poznać ten kraj i kulturę jest tak inna, super że powstał taki wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. dziwne że mało religijny to kraj:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gęsi w służbie policyjnej mnie rozbawiły. Już sobie to wyobraziłam. 😁

    OdpowiedzUsuń
  17. przeludniony kraj mają :( ale to i tak niesprawiedliwe, ze trzeba płacić za dzieci :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe fakty ;) Podoba mi się twój blog i chyba zostane tu na dłużej :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe czemu zakazali Facebooka... :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spełnia on wszystkich wymagań chińskiego rządu.

      Usuń
  20. świetne fakty :D ten nr 3 i dwa ostatnie mnie zaskoczyły. Że gęsi?? haha, miałam kiedyś gąskę, nie mając pojęcia jak cenny skarb posiadam :O haha xd
    super zdjęcia :)
    pozdrawiam i zapraszam :)
    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post bardzo ciekawy , śliczne zdjecia ;*
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. O takich ciekawostkach zawsze warto poczytać :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne ciekawostki, o gęsiach nie słyszałam do tej pory :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietnie tak poczytać krótko i zwięzle na bardzo fajne tematy :) jestem pod wrażeniem tamtejszych zwyczajów , a szczególnie jesli chodzi o współpracę policji z gęsiami :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Great photos dear!

    http://iameleine.blogspot.com/
    http://www.instagram.com/iameleineblog/

    OdpowiedzUsuń
  27. Kilku rzeczy faktycznie nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Co kraj, to obyczaj, ale jakoś nie wyobrażam sobie mojej czerrrrwonej sukni ślubnej, albo policjantów szukających tropu z gęsiami hehehe komicznie musi to wyglądać :) hehe

    OdpowiedzUsuń
  29. W Polsce też często spotykam się z tym, że ludzie podają najpierw nazwisko a potem imię :D
    Ja wczoraj oglądałam Galileo i tam też mówili o nietypowej 'policji' w jakimś afrykańskim kraju. Chodziło o sępy.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny post, sporo rzeczy nie wiedziałam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawe fakty. Zawsze intrygowały mnie Chiny i Japonia. Ale tych faktów to naprawdę nie znałam. Ciekawe jest to z tymi kolorami i gęsiami! :D
    Piekne, delikatne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mega fajny post! Muszę przyznać, że fakt z gęsiami nieco mnie rozwalił :D Nie potrafię sobie tego jakoś wyobrazić - gdybym zobaczyła to po raz pierwszy, to pewnie bym się śmiała. Ciekawy jest tez fakt z podawaniem oburącz przedmiotów - bardzo często widuję na filmach taki "gest", ale teraz przynajmniej wiem, o co tu tak naprawdę chodzi.

    PS. Wysłałam do Ciebie maila, bo nie mogę skontaktować się z Tobą na IG.

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam takie notki! <3
    Chińskie zwyczaje od zawsze mnie ciekawiły, o kilku nawet nie wiedziałam.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Z tymi dziećmi to dziwna sprawa, ale z drugiej strony dzięki temu pewnie nie ma tam tylu młodych mam co w Polsce. Ale jestem zaskoczona tymi faktami .. bo wydają mi się straszne, prowadzące bardziej to ograniczeń praw człowieka :o

    OdpowiedzUsuń
  35. Dl nich to norma, dla nas - orientalne zwyczaje :) szczególnie jeżeli chodzi o dzieci, bo przecież u nas państwo wręcz dopłaca do tego, żeby mieć ich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  36. I really liked your post, beautiful photos <3
    I'd be happy friendship blogging ♥ (subscribe to your Blogger)
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  37. super te ciekawostki. O niektórych słyszę po raz pierwszy ☺

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawe informacje, a wyglądasz przepięknie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Słyszałam właśnie o białym kolorze żałoby, ale czerwony na ślub to nowość dla mnie....

    OdpowiedzUsuń
  40. Z tymi gesiami to mnie zaskoczylas :D:D

    OdpowiedzUsuń
  41. garść naprawdę zaskakujących ciekawostek :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo ciekawe informacje :) Nie wiedziałam, że tam facebook jest zakazany. Bardzo ładne zdjęcia :) Wyglądasz ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy zamierzasz zostać za granicą już na stałe? :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Głupio będzie to brzmieć, ale - ciekawe ciekawostki! :D
    Chiny to specyficzny kraj, który jest dość mocno oddalony od standardów panujących w Europie, więc niektóre rzeczy naprawdę znacznie szokują!

    OdpowiedzUsuń
  45. Great post very interesting, lovely pictures; *
    homecoming dresses 2017

    OdpowiedzUsuń
  46. Jej, to z tym nazwiskiem jest na prawdę dziwne :) Świetny post :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  47. Najbardziej zdziwiła mnie informacja o kolorach! WoW! Iść w czerwonej sukience do ślubu!? Nie wyobrażam sobie tego!

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciekawe informacje (gęsi mnie zaskoczyły), ale zdjęcia pod artykułem prześliczne ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! ♥